تبلیغات

http://servermizban.ir/gifgitisms.gif

http://servermizban.ir/gifgitisms.gif 

http://servermizban.ir/gifgitisms.gif

http://servermizban.ir/gifgitisms.gif

http://servermizban.ir/gifgitisms.gif

http://servermizban.ir/gifgitisms.gif

.
پنجشنبه 21 آذر 1398.
تاریخ شمسی :
الخميس 15 ربيع ثاني 1441.
تاریخ قمری :
Dec 12 2019.
تاریخ میلادی :

آب و هوا

عضویت در تلگرام

اوقات شرعی

ثبت نام / ورود کاربران

تبلیغات

لینک های مفید

 

 

 

 

 

راه و نقش آن در پیشرفت و توسعه:

عملا در پیشرفت و آمایش سرزمین, عوامل متنوع طبیعی و انسانی نقش بازی می کند.
از میان عوامل طبیعی می توان به منابع معدنی و انرژی اشاره نمود. امروزه ثابت شده که عوامل غیر طبیعی(انسانی) نقش مهم تری دارد از مهمترین عوامل انسانی می توان به نیروی کار نخبه و متخصص,سرمایه و راه اشاره نمود.
در تمام طول تاریخ از جمله راه ابریشم باستانی تاثیر کم نظیری در عمران و آبادانی دول و ملل داشته است. شبکه راه ها به انواع زمینی,هوایی و دریایی تقسیم می شود.هر چه مسیرهای مواصلاتی بتوانند حجم وجرم کالا و افرادبیشتری را در زمان کوتاه تر و با قیمت کمتری از مبدا به مقصد برساند.نقش مهمتری در پیشرفت و توسعه خواهد داشت.راه در پیشرفت مناطق در سطوح جهانی,ملی,
استانی,شهرستانی و حتی روستایی نقش بازی می کند.کوریدرهای هوایی ومسیرهای دریایی بیشتر در سطح جهانی,راه آهن در سطح ملی و استانی و شبکه راه اتومبیل رو در سطح شهرستان و روستا نقش بیشتری دارد. در هر صورت شبکه جاده های اتومبیل رو مهمترین نقش را در پیشرفت و توسعه هر شهرستان با سکونتگاه های روستایی و شهر های پیرامونی خود دارد.هر چه این شبکه از کیفیت و امکانات خدماتی و هزینه کمتری برخوردار باشد.اثر بیشتری خواهد داشت.بطور مثال فاصله کوتاه تر و جذاب تر هزینه سوخت و زمان تردد را کاهش می دهد.مشروط به اینکه خدمات پلیس راه و بیمه ارائه شود.مصداق واضح آن در شهرسان گناباد محور مواصلاتی گناباد به فردوس است.اگر چه این محور تا ۲دهه قبل که جاده فردوس به تربت از طریق بجستان احداث شد.تنها راه ارتباطی استانهای جنوبی کشور به مشهد بوده و افراد زیادی در این محور با ارایه خدمات رستورانداری و فروشگاهی مشغول بودند.با برداشتن خدمات پلیس راه و بیمه این جاده به صورت یک راه روستایی و فرعی درآمده و از رونق افتاده است.عدم بهینه سازی گره های ترافیکی از جمله پیچ های تند مزید بر علت است.در حال حاضر اتوبوسی که بخواهد از گناباد به فردوس سفر کند مجبور است ابتدا مسیر باریکتر و حادثه خیزتر گناباد_ بجستان و سپس بجستان به فردوس را طی کند.این مسیر علاوه بر مصرف سوخت واستهلاک بیشتر زمان پیمایش را نیز افزوده است.علاوه بر آن شیطنت های برخی از جمله مخدوش کردن تابلوهای راهنما سبب گمراهی مسافران
می شود و کسی جوابگو نیست.

نظر خود را اضافه کنید.

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد