تبلیغات

http://servermizban.ir/gifgitisms.gif

http://servermizban.ir/gifgitisms.gif 

http://servermizban.ir/gifgitisms.gif

http://servermizban.ir/gifgitisms.gif

http://servermizban.ir/gifgitisms.gif

http://servermizban.ir/gifgitisms.gif

.
جمعه 30 تير 1396.
تاریخ شمسی :
الجمعة 27 شوال 1438.
تاریخ قمری :
Jul 21 2017.
تاریخ میلادی :

آب و هوا

عضویت در تلگرام

اوقات شرعی

ثبت نام / ورود کاربران

تبلیغات

 

 

 

 

 

توصیه‌های تغذیه‌ای برای بهبود یبوست

توصیه های تغذیه ای برای بهبود یبوست - 1 -روزانه حداقل ۵ واحد میوه و سبزی تازه مصرف کنید.۲ – چای پر رنگ نخورید.۳- رژیم غذایی شما باید مبتنی بر پرهیز باشد. برای این منظور، نان و غلات سبوس‌دار وحبوبات و میوه و سبزی مصرف کنید. می‌توانید روزانه یک قاشق مرباخوری سبوس برنج همراه‌با آب بخورید. رژیم پُرفیبر در بیمارانی که علت یبوست آنها اختلالات نورولوژیک است،نمی‌تواند مؤثر باشد. 4- به، سیب و موز نخورید.۵- آلو یا آب آلوی گرم ملیّن است. سایر میوه‌های ملیّن شامل:انجیر، انگور، هندوانه، توت‌فرنگی،گلابی، زرد آلو، زیتون، هلو، آب سیب، کیوی دارچین بابونه  آلو 6- مالیدن روغن بنفشه و سیاه‌دانه در جهت عقربه‌های ساعت حداقل ۲ تا ۳ ساعت بعد از غذابه‌مدت ۱۰ دقیقه به لینت مزاج کمک و حرکت‌های دودی در روده ایجاد می‌کند, مالیدن روغن بنفشهبه شکم کودکان در جهت عقربه‌های ساعت بسیار مفید است.۷- روزانه ۸–۱۰ لیوان مایعات مصرف کنید.۸- نعناع و چای بابونه سبب کاهش علایم یبوست می‌شود.۹- در مدتی که یبوست دارید، ماست نخورید و به‌جای آن شیر بنوشید.۱۰- از استرس و اضطراب خود بکاهید.۱۱- برقراری نظم برای دفع داشته باشید و به‌محض احساس دفع، اجابت مزاج انجام گیرد.۱۲- مرزه و دارچین استفاده نکنید.۱۳- حتماً فعالیت بدنی داشته باشید. روزانه دست‌کم ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنید.۱۴- بیشتر غذاهایی که با نان سبوس‌دار خورده می‌شود مصرف کنید و کمتر برنج بخورید.۱۵- داروی سنا، دانهٔ کتان، شنبلیله، و ریواس برای یبوست توصیه می‌شود. سنا بیشتر از ۲ باردر هفته توصیه نمی‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد